Vyhledat na webu

Zavřít

Od Bruselu po Londýn (nejen) s Tercií

V termínu od 6.4. do 12.4 2024 se tercie doplněná o žáky vyšších ročníků vydala poznat neusínající Londýn. Cestu jsme zahájili nočním přejezdem z Budějovic do „hlavního města Evropy“ Bruselu. Nechali jsme se okouzlit majestátní gotickou katedrálou sv. Michaela a sv. Guduly, místní radnicí či sochou čůrajícího chlapečka. Do historie Evropy nás vtáhl Dům evropských dějin a s Bruselem jsme se rozloučili zastávkou u Atomia. Odpoledne jsme se přesunuli do malebných Brugg přezdívaných „Benátky severu“. A jak si nejlépe prohlédnout město na kanálech? Samozřejmě na lodi. Po projížďce loďkou a ochutnávce vyhlášených belgických hranolek a vaflí už jsme zamířili do hostelu.

Ráno jsme Belgii zamávali a vydali se vstříc francouzskému přístavu Calais. Zde jsme bohužel neplánovaně strávili většinu dne čekáním na trajekt. Pozdě odpoledne jsme však nadšeně vítali pověstné Doverské křídové útesy a celou Velkou Británii. Večer jsme poznali naše hostitelské rodiny a předali jim dárky dovezené z Česka.

Hned další den jsme navštívili magické univerzitní městečko Oxford, který jsme prošli s pomocí únikové hry. Při cestě tam i zpět jsme bohužel poznali, jak vypadá dopravní špička v metropoli se stejným počtem obyvatel jako Česko.

Následující dva dny jsme strávili v samotném Londýně. První den se někteří z nás dostávali do infarktových stavů v London Dungeons, následně jsme užasli nad výhledy z London Eye, prohlédli jsme si parlament, poslechli si zvonění Big Benu a kolem Westminsteru jsme došli až k Buckinghamskému paláci. Den završil rozchod na náměstí Picadilly Circus u čínské čtvrti a po vykoupení všech místních obchodů jsme londýnským chaotickým metrem dojeli k autobusu, který nás zavezl do rodin.

Druhý a poslední den jsme zahájili přejezdem lanovkou přes Temži. Autonomní dráhou DLR jsme se dopravili k Toweru, kde jsme se rozdělili na tři skupiny. První šla nasát středověkou atmosféru do pevnosti Tower of London ukrývající britské korunovační klenoty, druhá prozkoumávala ocelový kolos křižník HMS Belfast a třetí šla po vlastní ose nakupovat do nejbližšího okolí. Odpoledne jsme se společně opět metrem a následně typickým londýnským doubledeckerem přemístili do nákupní zóny na okraji Londýna, kde jsme nákupní horečkou strávili zbytek dne. Potom už nás čekala jen cesta přes kanál La Manche zpět do Českých Budějovic.

Rád bych za celou tercii i ostatní účastníky poděkoval paní průvodkyni, pánům řidičům a profesorskému doprovodu v čele s panem Vláškem za nezapomenutelný zážitek.