Vyhledat na webu

Zavřít

(-2) soustava, známky, šachovnice a semafor?

Převod celého čísla z desítkové soustavy do jakékoliv kladné soustavy je jednoduchý. Pokud bychom ale chtěli číslo převést do záporné soustavy? Nebo dokonce číslo desetinné do záporné soustavy? Toto je první z problémů, který nás čekal na krajském kole v programování, které se uskutečnilo v pátek 19.4. 

O trochu jednoduší druhá úloha připomínala malý Excel. Načtení známek žáků třídy, výpočty jejich průměrů a výpočet průměru průměrů. Brnkačka. Čekalo na nás také rozpoznávání figurek, které nezbedné děti zapomněli na šachové herní desce. Nakonec jsme naprogramovali semafor. 

I když tyto problémy znějí jednoduše, využili jsme časový limit, 4 hodiny, do poslední minuty. Následovala pauza na oběd a čekání na výsledky. Musíme říct, že jsme nečekali zbytečně: 

  • Na 1. místě se umístil Matyáš Hronek (4.C) 

  • Na 3. místě se umístil Tobiáš Brodec (3.A) 

  • Na 4. místě se umístila Erin Kalousků (8.E) 

  • Na 7. místě se umístil Ondřej Ryjáček (5.E) 

  • Na 8. místě se umístil Daniel Petrů (5.E) 

Děkujeme všem zúčastněným za skvělé umístění a reprezentaci školy. Doufáme, že opět postoupíme do celostátního kola soutěže. 

Tobiáš Brodec 3.A 

 

Pokud Vám stále láme hlavu ta (-2) soustava, tak nejste jediní. Musíme se zeptat Matyáše, ten totiž tuto úlohu vyřešil s přehledem. 

Zobrazit navigaci