(-2) soustava, známky, šachovnice a semafor?
Převod celého čísla z desítkové soustavy do jakékoliv kladné soustavy je jednoduchý. Pokud bychom ale chtěli číslo převést do záporné soustavy? Nebo dokonce číslo desetinné do záporné soustavy? Toto je první z problémů, který nás čekal na krajském kole v programování, které se uskutečnilo v pátek 19.4.
O trochu jednoduší druhá úloha připomínala malý Excel. Načtení známek žáků třídy, výpočty jejich průměrů a výpočet průměru průměrů. Brnkačka. Čekalo na nás také rozpoznávání figurek, které nezbedné děti zapomněli na šachové herní desce. Nakonec jsme naprogramovali semafor.
I když tyto problémy znějí jednoduše, využili jsme časový limit, 4 hodiny, do poslední minuty. Následovala pauza na oběd a čekání na výsledky. Musíme říct, že jsme nečekali zbytečně:
-
Na 1. místě se umístil Matyáš Hronek (4.C)
-
Na 3. místě se umístil Tobiáš Brodec (3.A)
-
Na 4. místě se umístila Erin Kalousků (8.E)
-
Na 7. místě se umístil Ondřej Ryjáček (5.E)
-
Na 8. místě se umístil Daniel Petrů (5.E)
Děkujeme všem zúčastněným za skvělé umístění a reprezentaci školy. Doufáme, že opět postoupíme do celostátního kola soutěže.
Tobiáš Brodec 3.A
Pokud Vám stále láme hlavu ta (-2) soustava, tak nejste jediní. Musíme se zeptat Matyáše, ten totiž tuto úlohu vyřešil s přehledem.